مقاله اولويت بندي عناصر آميخته ترفيع در صنايع غذايي پرديس با استفاده از تکنيک AHP

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن مقاله اولويت بندي عناصر آميخته ترفيع در صنايع غذايي پرديس با استفاده از تکنيک AHP :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات:16

چکیده:

علم بازاریابی در روند رشد خود شاهد تحولات گسترده ای بوده است. امروزه شرکت ها در تلاشند با استعانت از دوعامل رضایت مندی مشتری و سودآوری بیشتر با تکیه بر تحقیقات بازار و درک نیازهای مشتری در دنیای مملو از رقابت کنونی به حیات خود ادامه دهند. در این راستا یکی از راه های نایل شدن به اهداف فوق, بررسی و تجزیه و تحلیل مفهوم آمیخته ترفیع در هر کسب و کار می باشد. مقصود از آمیخته ترفیع فعالیت هایی است که شرکت انجام می دهد تا بتواند در مورد ارزش محصولات خود, اطلاعات خوبی را به خریدار بدهد و مشتریان را تشویق کند که محصول مزبور را بخرند. در این حالت می توان با مشخص نمودن عوامل آمیخته ترفیع و میزان تأثیر هر کدام از آن ها در هر کسب و کار به اهداف وجودی مؤسسه نایل گردید. در این پژوهش یک فرضیه اصلی تدوین گردید و جهت جمع آوری داده ها پرسشنامه ای تدوین و در اختیار 20 نفر از مدیران و متخصصان بازاریابی قرار گرفت. سپس با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی و به کمک نرم افزار Expert Choece, به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد. با توجه به نتایج به دست آمده, در اولویت بندی عناصر آمیخته ترفیع, اولویت به ترتیب با پیشبرد فروش, روابط عمومی, تبلیغات, بازاریابی مستقیم و فروش حضوری می باشد.

لینک کمکی