پاورپوينت چگونه ايمني کلاس تربيت بدني و ورزش را حفظ کنيم؟

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوينت چگونه ايمني کلاس تربيت بدني و ورزش را حفظ کنيم؟

توجه فرمایید.

1-در این مطلب, متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوينت چگونه ايمني کلاس تربيت بدني و ورزش را حفظ کنيم؟

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد,در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید, می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه , حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده , به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ,دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت,به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوينت چگونه ايمني کلاس تربيت بدني و ورزش را حفظ کنيم؟ :

چگونه ایمنی کلاس تربیت بدنی و ورزش را حفظ کنیم؟

شرکت روز افزون دانش آموزان در فعالیت های ورزشی داخل وخارج مدرسه بدون رعایت اصول ایمنی ممکن است پتانسیل آسیب پذیری آنان رادر محیط های آموزشی افزایش دهد .اگر چه اطلاعات دقیقی از میزان بروز حوادث ورزشی دانش آموزان در دسترس نیست ولی معلمان می توانندبا رعایت برخی از نکات ساده به حفظ سلامتی وافزایش لذت وشادی دانش آموزان کمک کنند

درد های دوران رشد

برخی از دانش آموزان ممکن است در ساعات تربیت بدنی از دردهایی در قسمت های مختلف بدن شکایت کنند که بعد از ورزش یا در هنگام خستگی شدت می یابد.دردهای دوران رشد ممکن است در تمام اعضای بدن باشداما سر درد ودرد شکم شایع تر است .علت اصلی این دردهای نهانی مشخص نیست ودرمان ویژه ای ندارد اما در دوره ی جهشی نوجوانی,رشد نامتناسب استخوان ها وعضلات به دلیل جهش سریع در رشد قد ممکن است یکی از علل باشد .اگر درد و ناراحتی ,

بهانه ای برای جلب توجه بیشتر یا فرار از فعالیت کلاسی نباشد,ورزش باعث افزایش دردمی شود واین دردها در ساعات تربیت بدنی باید جدی تلقی گردد.این دردها زود گذر هستند وبه طور طبیعی از بین می روند.

کمردرد

برخی از نوجوانان وجوانان ممکن است از کمر درد شکایت کنند .رشد سریع, افزایش ناگهانی شدت تمرینات پرشی وفعالیت های روزمره نادرست از قبیل نشستن,خوابیدن وحمل اشیا وحرکات وتمرینات کششی غلط, ممکن است موجب کمر دردشود .ضمن استفاده از حرکات تمرینی مناسب,مشورت با پزشک متخصص ضروری است

ناتوانی های فیزیولوژیک

بیماری هایی مانند صرع ,آسم ,دیابت ,ناراحتی های قلبی وغیره در دانش آموزان باعث افت عملکرد حرکتی می شود . معلمان تربیت بدنی قبل از شروع برنامه های ورزشی در آغاز هر سال تحصیلی باید از وضعیت جسمانی وبهداشتی دانش آموزان آگاهی کامل داشته باشند تافعالیت های حرکتی متناسب را برای آنان تجویز کنند.

حرکات تمرینی

پتانسیل آسیب پذیری در برخی حرکات وجود دارد,بنابراین بهتر است از اجرای موارد زیر ممانعت نمود .

خم کردن یا باز کردن بیش از حد زانو وگردن

حرکات یاتمرینات خود جوش دانش آموزان که متناسب با رشد آنها نیست .

کشش بیش از حد مفاصل وکشش های پرتابی(باستیک)وحرکاتی که موجب چرخش شدید مفاصل می شود.

همچنین توجه به نکات زیر لازم وضروری می باشد .

حمایت مناسب از کمر وفشار کمتر به آن درحرکات کششی وتمرینات دونفره,

رعایت فواصل مناسب در اجرای حرکات دو نفره وگروهی,

توقف موقت دانش آموزان خسته از اجرای حرکات وبازی ها

کاهش تعدادیادشواری تمرینات یاکاهش اهمیت اندازه گیری و ارزیابی

امروزه بسیاری از افراد از دیسک کمر , فتق دیسک  و  سیاتیک رنج می برند . این درد ها معمولا در افراد مسن به علت بالا رفتن سن و تغییرات ایجاد شده در هورمون ها و استخوان ها چیزی معمولی به شمار می آید در حالیکه اگر منشا این دردها را تشخیص دهیم در هنگام پیری و کهولت کمتر دچار این مشکلات خواهیم شد. چیزی که جلب توجه می کند اینست که افراد جوان نیز به همین درد ها گرفتار هستند که علت اصلی آن زندگی ماشینی و کم تحرکی است که در زندگی ما بوجود آمده اما علت های دیگری نیز در بوجود آمدن آن نقش دارند .
ناهنجاری جسمانی مزید بر علت است که به مرور در افراد به علت شیوه ی غلط زندگی ( خوابیدن, راه رفتن , نشستن , کار کردن و; ) ایجاد می شود.

افسردگی را دریابیم

نظر به این که آمار مبتلایان به افسردگی در مدارس وجامعه رو به افزایش است وهر روزه در گوشه وکنار خود افرادی را می بینیم که به دلایلی از زندگی خودلذت نمی برند ودچار سردرگمی واحساس پوچی می شوند برما والدین ومربیان مدارس لازم است که باشناختن این نوع بیماری گامی موثر در جهت رفع این مشکل برداریم غالبا افسردگی بعداز وقوع چند مسایل ناراحت کننده که بعد از یکدیگررخ می دهند, ظاهر می شود فشارهایی چون بیمار شدن ,جابه جایی مکرر و تغییر مدرسه می توانند زندگی را سخت وبی روح کنند وهمچنین عواملی چون طلاق والدین ومرگ یکی از عزیزان نیز میتواند زمینه ساز این بیماری باشد

در این راستا لازم است به ورزش به عنوان یکی از مهمترین عوامل با زدارنده ودرمان نگریست . ورزش به شیوه های مختلف در درمان افسردگی موثر است .پژوهشها نشان می دهد که ورزش موجب می شود مغز مستقیما مواد شیمیایی که برای درمان افسردگی مفید است تولید کند .مواد بالا برنده ی طبیعی “آندروفین ها” به هنگام ورزش توسط مغز آزاد می شود در این شرایط فعالیتی که دوست دارید انجام دهید,کاری را انجام دادن بهتر از انجام ندادن است .ورزش انرژی را زیاد می

کند ,خواب را بهبود می بخشد وخلق ورفتار را بهتر می کند . ورزش کردن منظم با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده راه حل مناسبی است. این کار باعث می شود که بیشتر تفریح کنید وبه شما کمک می کند حتی وقتی که دوست ندارید , بیرون بروید. به امید آنکه جسم وروح شما بانوان ودختران این مرز وبوم هیچ وقت تسلیم این بیماری نگردد و باور داشته باشید هر چه در باره ی افسردگی اطلاعات بیشتری بدست آورید می توانید در درمان به خود کمک کرده و زندگی شادتری داشته باشید

لینک کمکی